Miért késik a repülőjegy visszatérítésem?
A koronavírus-járvány miatt több utazó álma futott zátonyra. Bár a nyár folyamán kisebb-nagyobb korlátozásokkal nekivághattunk hanem is a világnak, de legalább Európának, most ismét újabb akadályokba ütközünk. Gondolva az új rendeletre, ami miatt minden külföldről hazaérkező magyar utasnak vagy két hétre karanténba kell vonulnia, vagy 2 db PCR tesztet kell felmutatnia. (Csak Magyarországon végzett teszteket fogadnak el.)
A következő cikkünkkel azoknak szeretnénk segíteni, akik a pelikan.hu oldalon keresztül foglaltak repjegyet.
A repülőjegy visszatérítési folyamata:
A világjárvány kezdetekor annyira bizonytalan volt a helyzet, sokan buktunk el repjegyeket, vagy egyáltalán nem is utaztunk el. Akkor még nem lehetett tudni, mennyi időbe fog telni a repjegyek visszatérítése. De mint most, akkor is hangsúlyoztuk, hogy a legegyszerűbben a következő űrlapon érhető el a pelikan.hu Ügyfélszolgálatát.
Hogyan és mikor vehetem fel a kapcsolatot az iroda Ügyfélszolgálatával?
A pelikan.hu csakis online vagy telefonon keresztül érhető el, mivel nem rendelkezik irodával.
Amennyiben telefonon beszélnél kollégáinkkal:
Hétfő – Péntek: 09:00 – 17:00
Tel. sz.: +36 1 577 9635
E-mailen keresztül:
Cikk tartalma
Mikor kapok választ?
Amennyiben telefonon vagy e-mailen keresztül már felvetted a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal, légy türelemmel. A világjárvány miatt naponta több tucat kérelem érkezik, ezért kollégáink kénytelenek priorizálni. A kérelmekkel az utazás indulása szerint dolgozzák fel.
Ügyfélszolgálatunk ezután megkezdi a jegylemondási folyamatot, amely a jelen helyzetben légitársaságtól függően 1 – 12 hétig is eltarthat. A jegylemondási folyamat befejezése után, továbbíttják a légitársaság által visszatérített összeget, ill. a Jóváírás számlát. Azt érdemes megjegyezni, hogy a jelen helyzetben nemcsak a rengeteg kérés miatt késik a visszafizetés, de az egyes légitársaság dolgozói csökkentett létszámmal és munkaidőben, megváltozott körülmények között dolgozzák fel a rendkívüli mennyiségű beérkező kérést.
Sajnos, nagyon sok visszatérítési kérelem a benyújtása óta változatlanul függő státuszban van, azaz a légitársaság még nem kezdte meg feldolgozását. Ilyen esetben a közvetítő iródák sem tudnak mit tenni, mint sürgetni a jegylemondási folyamatot.
Sajnáljuk a kialakult helyzetet, a világjárvány nehéz helyzetbe sorolta az utasokat, a légitársaságokat és az utazási irodákat is egyaránt. Reméljük, hogy minél hamarabb újra utazhatsz és felfedezheted a világ csodáit.
További híreink:
- Szeptember 1-től csökkenti járatai számát a Wizz Air
- Friss: a szeptemberi határzár részletes szabályairól
- Egy negatív teszttel lehet utazni a visegrádi országok között
- Budapest Airport: erre számíthatnak az utasok szeptemberben!
Különleges kedvezmények olvasóink számára!
- 7 000 Ft engedmény repülőjegyeinkből - Töltsd le az új alkalmazásunkat (androidos okostelefonnal és iPhone-nal egyaránt kompatibilis).. Válaszd ki a repülőjegyed az akciós repjegyek kínálatából vagy kattints át a foglalásra közvetlenül valamelyik cikkből – természetesen az alkalmazásunkon keresztül. A foglalás fizetés lépésben másold be a SPOROLJ kedvezménykódot, és 7 000 Ft-tal olcsóbban foglalhatsz!
- A bookingon foglalnál? Most akár 50%-kal kevesebbet is fizethetsz egy-egy szállásért Csak kattints és keress rá az adott célállomásra.
- Autóbusz a reptérre? Mi a Flixbus járatait ajánljuk! ingyenes Wi-Fi, légkondi, megálló közvetlenül a repülőtéri terminál mellett. Budapest – Bécs útvonalon napi hatszor közlekednek.
- Autóbérlés a Pelikan.hu oldalon! Válaszd ki a kívánt úti célt, hasonlítsd össze az árakat, majd válassz egy kocsit. A megrendelt autót máris felveheted a reptéren. Bizony, barátok vagyunk a Rentalcars.com-mal.