Connect with us

Utazások

Beszámoló: a rengeteg szépséget és szórakozást rejtő Alacsony-Tátra! Hotel Srdiečko!

Az Alacsony-Tátra és környéke ajtót nyit minden látogató számára, aki Szlovákia természeti, kulturális és történelmi kincseit kívánja megismerni. Élményekben gazdag és kalandos utazást ígér, ahol a hosszú völgykatlanok, a mély kanyonok és a meredek kőszirtek elkápráztatják az embert. Minél többször látjuk annál inkább szeretjük! A Srdiečko szállodában való tartózkodásunknak köszönhetően, ismét láthattuk ezeket a gyönyörű dombokat.

A Hotel Srdiečko az Alacsony-Tátra páratlan hegyi környezetében található, idestova 1958 óta fogadja a vendégeket. A szálloda bejáratánál a Srdiečko-Kosodrevina felvonóállomás található, mely felvisz egészen Jasná síközpontjáig. Kétségtelenül ez az egyik legfontosabb turisztikai pont az Alacsony-Tátra déli oldalán, ideális mind a síelők és mind a hegyi turisztika rajongói számára. A szálloda nagyszerű elhelyezkedését kétszer kell értékelnünk. Először reggel, ébredés után, amikor a zöld lejtők káprázatos látványával nézünk szembe, és másodszor, amikor elkezdjük hegyvidéki túránkat.

Helyén van a szíve!

Bár a szálloda már jó ideje megvetette a lábát a magas domboldalak ölelésében, valójában nincs mitől tartanunk. Nem egy elsüllyedt fészer ez a zöld környezetbe ágyazva, sokkal több ennél… A Sridečko külső megjelenésével méltóságteljesen képviseli a hegyi építészetet, falai bájosan illeszkednek a környező vidékhez.

Ács lányaként örültem annak, hogy a szobában fából készült bútorok fogadtak, kellemes légkört teremtve ezzel. Látható, hogy a hotel helyiségeit nemrégiben felújították, az összetéveszthetetlen friss fa illat még ott rejtőzött minden sarokban. A szálloda nevét nem tagadják meg erre, a szív motívuma szinte minden apró tárgyban visszaköszön. A személyzet kedves, figyelmes gesztusai miatt pedig valóban a hegyi paradicsomban érezhettük magunkat.

Reggel az erdőben!

Késő este érkeztünk meg a szállodába, így minél inkább vártuk a következő napot, hosszú kirándulást terveztünk. A legnépszerűbb, és talán a legszebb alacsony-tátrai gyalogtúrára adtuk a fejünket, a lanovkával megközelíthető Chopokról a hegység legmagasabb csúcsára, a Gyömbérre, az Alacsony-Tátra lélegzetelállító szépségű főgerincén át a Štefánik-menedékházig terveztünk menetelni, majd onnan vissza a felvonó alsó állomásához.

Már a szobánk ablakból is parádés kilátás nyílt a környékre, míg előző éjszaka csak a hegyek szürkébe öltözött körvonalaival szemezhettünk, kora reggelre már páratlan természeti kép fogadott minket. A hegytető felől lassan oszlott a köd, a domboldalak zöld színt öltöttek, a reggeli nap óvatosan tapogatta le a fák alakját.

A sárga jelzés mentén haladva (nagyságuk miatt lehetetlen összetéveszteni) közepes emelkedőn, egyre nagyobb sziklatömbök közt kapaszkodhatunk fel a kettős kereszttel koronázott hegytetőre, melyről páratlan körpanoráma nyílik szinte az egész vidékre. A Gyömbér déli, gyephavas jellegű oldala szelíden lejt, azonban a vad északi oldal meredeken szalad le a mélységbe.

A túraútvonalunk középső állomástól, Kosodrevinától, egy modern, kabinos drótkötélpálya is felvisz a 2004 méter magasságban épült extravagáns kinézetű hegyi állomáshoz, a Rotunda Chopokhoz. Ha nem vagy a túrázás megszállottja, bátran választhatod ezt az opciót is. Ha a Srdiečko szállodában szállsz meg az ár minden esetben tartalmazza majd a retúr felvonójegyedet is.

Miután felértünk, győzedelmesen álltunk meg a Chopok tetején, majd a Kő-kunyhó (Kamenná chata) felé vettük az irányt. Az egész évben nyitva tartó menedékházban enni és inni is tudunk, jó időben a teraszon ejtőzhetünk egy finom sör és egy tartalmas, meleg leves társaságában. Mivel a tartalmas reggeli után még mindig nem voltunk eléggé éhesek, így egy kis sörrel frissítettük fel magunkat.

Tudni kell, hogy a Chopok és a Gyömbér a legszebb szlovák hegygerincen találhatóak. A vidék jelentőségét a barlangok létezése is növeli, melyek között a leghíresebb a Deményfalvi (Demänovská) barlangok rendszere.  Nagyragadozók életképes populációi élnek erre, többek között a barnamedve, a hiúz, a farkas, de megtalálható itt a tátrai hegyi zerge és a havasi mormota is itt alussza álmát.

A P és a Z jelzéseket követve 40 perc alatt jutunk el a Gyömbér déli lejtőjén, ferdén átvágó ösvényen a hegység legnépszerűbb menedékházához, a Štefánik-házhoz. A csak gyalogosan megközelíthető, szállást is nyújtó, egész évben nyitva tartó, otthonos menedékház előtt finom gulyás illata üdvözölt bennünket, na itt már rögtön kértünk is kettőt.

Gőz, finn és infravörös szauna – a wellness részlegen pihentünk.

A szálloda wellnessközpontja szaunákkal, kültéri pezsgőfürdővel, csodálatos kilátással, pihenő helyiséggel, hűsítő zuhannyal és különféle kezelésekkel várja a felüdülni vágyókat. Annak ellenére, hogy nem vagyunk nagy wellness rajongók, mi is elmerültünk a finom habokban. A megnyugtató légkört meditációs zene és finom illatok teszik teljessé. A pihenés mindenki számára garantált!

Egy élmény, amelyet nem fogunk elfelejteni!

Vasárnapra csak a Halott denevérek barlangja (Jaskyňa mŕtvych netopierov) volt feljegyezve a programfüzetünkben. Az Alacsony-Tátrában található barlang nevét a nagy mennyiségű, megközelítőleg 6000 éves denevércsontocskák leletéről kapta. Az igényes és kevésbé igényes turisták számára több útvonalon is megközelíthető… A barlangban nagyon erős a levegőáramlás, a hőmérséklet csak néhány fokkal emelkedik a fagypont fölé, így nem árt a meleg ruha. És bár előzetesen kell jegyet foglalni a barlangrendszer felfedezéséhez, határozottan érdemes ezt a kis erőfeszítést megtenni…

Persze ahhoz hogy meglátogathassuk, meg kell birkóznunk az Alacsony –Tátra olykor nehéz hegyi terepével is, csak ezt követően merülhetünk le az örök sötétség birodalmába. A három lehetséges útvonal közül (A, B, C) a legnehezebb legyőzéséhez szükséges egy nagy adag bátorság is (mint arra fel is hívták a figyelmet), jutalomként azonban olyan világ tárul fel előttünk, amelynek létezését egy darabig biztosan nem feledjük majd.

Bár van némi hegymászó tapasztalatunk, úgy döntöttünk ahelyett, hogy valamit bizonyítanánk és feleslegesen késleltetnénk a csoport többi részét, megpróbálkozunk előbb az A útvonallal, „majd meglátjuk” alapon. Mivel meglepően könnyűnek találtuk, hamar át is tértünk a túraútvonal B részére, amely irreálisan csodálatos élménnyel szolgált számunkra. Felszerelkezve, munkaruhába öltözve fedezhettük fel a mélybe nyúló járatokat, közel másfél órán át a túravezetőnket követve másztunk fel s alá a szövevényes barlangrendszerben. Bár kimerítőnek kimerítő, de az élmény garantált! Legközelebb, ha erre járunk legyőzzük az utolsó nagy kihívást – a rémisztő C vonalat is.

Addig is viszlát legközelebb, kedves Szívecske!

Hotel Srdiečko ★★★, Jasná, Alacsony-Tátra

Halott denevérek barlangja: https://jmn.sk/

A képek forrása: Filip Benček

Az eredeti szöveg a Pelipecky.cz cseh blog számára készült.

Nyaralj idén Szlovákiában, a meglepetéseket rejtő országban!

Különleges kedvezmények olvasóink számára!

• 7 000 Ft engedmény repülőjegyeinkből - Töltsd le az új alkalmazásunkat (androidos okostelefonnal és iPhone-nal egyaránt kompatibilis).. Válaszd ki a repülőjegyed az akciós repjegyek kínálatából vagy kattints át a foglalásra közvetlenül valamelyik cikkből – természetesen az alkalmazásunkon keresztül. A foglalás fizetés lépésben másold be a SPOROLJ kedvezménykódot, és 7 000 Ft-tal olcsóbban foglalhatsz!
  • Autóbusz a reptérre? Mi a Flixbus járatait ajánljuk! ingyenes Wi-Fi, légkondi, megálló közvetlenül a repülőtéri terminál mellett. Budapest – Bécs útvonalon napi hatszor közlekednek.
  • Autóbérlés a Pelikan.hu oldalon! Válaszd ki a kívánt úti célt, hasonlítsd össze az árakat, majd válassz egy kocsit. A megrendelt autót máris felveheted a reptéren. Bizony, barátok vagyunk a Rentalcars.com-mal.
Kérjük, értékelje ezt a cikket.