Connect with us

Tippek és trükkök

Utazz profin! Tippek, hogyan maradj friss és üde hosszú járaton is

Utazz profin! Tippek, hogyan maradj friss és üde hosszú járaton is

Úgy érzed, hogy még nem egészen profi az utazás területén? Szeretnél ezen változtatni? Akkor ne menj sehová, találsz itt néhány jó ötletet, hogyan javíts ezen a képességeden. Ne aggódj, igazán nincs szó nagy változtatásokról, de ami a lényeg: ez a 20 pont tapasztalt utazók fejéből pattant ki, akik nem olyan régen szintén csak kezdők voltak.

Enni vagy nem enni?

Nos, a szénhidrátok a mai világban sokak legnagyobb ellenségei. Azonban nem árt, ha repülőút előtt bejuttatsz belőlük egy adagot a szervezetedbe, állítólag segítenek mérsékelni az időzónaváltás-szindróma tüneteit. Persze ez nem jelenti azt, hogy 3 adag spagettivel és egy egész csokitortával kell kezdened a kirándulást, ha túleszed magad, könnyen fájdalmas lufivá változtathatod a hasad. Egy adag zabkása vagy egy fincsi szendvics megteszi.

Speciális étrend

Nem árt, ha utánanézel, hogy a standard menü mellett milyen speciális ételeket kínál a járatodat üzemeltető légitársaság. Még akkor is, ha nem vagy ételallergiás vagy nem kell a tányérodról semmilyen összetevőt sem mellőznöd mondjuk vallási meggyőződés miatt. Van egy óriási előnye annak, ha nem ugyanazt rendeled, amit a többi (vagy legtöbb) utas kap: az elsők között leszel kiszolgálva.

Víz

Még akkor is gondolj a folyadékbevitelre, ha általában nincs problémád meginni az ajánlott vízadagodat. Utazás előtt a megszokottnál többet kellene innod, a repülés ugyanis dehidratál. Ne csak akkor kortyolj, ha szomjas vagy, legyen nálad mindig egy üveg víz és igyál, igyál, igyál.

Kevesebb koffeint!

Dehidratál, valaki ideges is lehet tőle vagy a hosszú utakon alvászavarokat okozhat.

Zöldtea

Természetesen koffeinmentesen. A profik azt mondják, hogy ez a folyadék is segít leküzdeni az időzónaváltás-szindrómát.

Alkohol nélkül!

Több oka is van annak, miért nem ajánlott alkoholt fogyasztani repülőút előtt és/vagy közben. Először is, feltételezzük, hogy nem szeretnél fejfájással kezdeni egy várva-várt kirándulást. Az, hogy már évek óta nem voltál másnapos, nem elegendő érv. Ne felejtsd el, hogy a szervezeted nem megszokott módon reagál a külső tényezőkre a felhők között. Ezenkívül, csodálkozni fogsz, de alvászavarokat is okozhat.

Laza öltözék

Persze ez nem jelenti azt, hogy a fogkrémfoltos melegítő vagy szakadt cicanadrág lesz az ideális ruházat az utazáshoz. Mondjuk, egy laza farmer-trikó kombináció teljesen megfelelő lehet. Légy tiszta és ízléses, de a külcsín ne legyen fontosabb, mint a kényelem.

Réteges ruházat

Reggel még csikorgó hideg, este izzasztó kánikula… Igen, a légiközlekedés csodákat művel. A réteges öltözet tehát praktikus megoldás, ezenkívül segít a testednek fokozatosan felkészülni az időjárás változásaira.

Sál

4 az egyben: takaró, szvetter, provizórikus esernyő és kiegészítő. Ha ésszerűen választod ki a sál anyagát, minimális helyet foglal majd el a táskádban.

Utazópárna

 Az biztos, hogy nem az utazópárna lesz az outfited legvonzóbb kiegészítője, de ébredés után hálás leszel, hogy találtál neki helyet a bőröndödben.

Bármi a derekad alá

A repülőgép üléseinek háttámlája C alakban görbül, az emberi hátnak viszont az S alak lenne a természetes. Ezért célszerű egy párnát, pulóvert vagy sálat gyűrni be a derekad alá.

Fülhallgató

 A fedélzet hangos, a háttérzaj egyébként is stresszt okoz. A hangszigetelő füles megvéd ettől, de menedéket nyújt gyereksírás, túlságosan jókedvű utastársak vagy ismerkedni vágyó idegenek elől is.

Alvómaszk

Mivel a fény befolyásolja a bioritmusunkat, az alvómaszk egy újabb megoldás az időzónaváltás-szindróma ellen.

Edzés odafent is

Persze nem aerobik-órára gondolunk vagy 30 kilós súly emelgetésére. Viszont jót tesz, ha néha átmozgatod a tested, főleg a lábaid. Amikor megengedett felállni, sétálj egyet.

Külső akkumulátor

A reptéren többet nyomogatjuk a telefonunkat – állandóan figyeljük az időt, unalomból vagy az ismerőseinket bombázzuk élményeinkkel. Gondoskodj arról, hogy a felszállás előtt fel legyen töltve a telefonod. Érkezés után így azonnal készen leszel taxit hívni, értesíteni a szeretteidet, hogy szerencsésen megérkeztél stb.

Ablak melletti ülés

Ez a hely tágasabb és megmenti a könyököd a zsúrkocsival való koccanásoktól.

Minél közelebb a szárnyakhoz

Állítólag a repülőgép közepében, a súlypont közelében kevésbé érzékelhető a turbulencia.

Zárt lábbeli

Veszély esetén ügyesebben tudsz zárt cipőben szaladni, mint mondjuk nyitott szandálban. De jobban megvéd a tűztől, üvegcserepektől, törmelékektől stb.

Kattintson a megjegyzésre
To Top