Connect with us

Magazin

Milyen egy Etihad légitársaság légiutas-kísérő élete? (Interjú)

Mikor egy aprócska lány álma valóra válik. Talán így írnám le Petrát, aki régi ismerősöm még a gimis időkből. Mindig is nagyon összeszedett, koncentrált, intelligens lánynak tartottam, aki mindemellett gyönyörű is. Gyerekkori álmát váltotta valóra, amikor csatlakozott az Etihad Airways-hez mint légiutas-kísérő. A következő cikkben elolvashatod, milyen ez a hivatás, mivel kell számolni és milyenek voltak a kezdetek.

13716191_10201891660649598_885321381231251419_n

15242027_10202461055524114_420586448583699712_n

  • Mi késztetett arra, hogy légiutas-kísérő legyél? Miért pont ez a szakma? És miért pont az Etihad Airways?

Ez jó kérdés. Mindig is lenyűgöztek a különböző kultúrák, nyelvek és országok. Emlékszem, hogy még kisebb koromban láttam egy cikket egy Emirates légiutas-kisérőről, és mindjárt tudtam, hogy ez az, amit szeretnék csinálni. Éveken keresztül a hűtőn lógott a képe. Most már az enyém van ott. És miért pont az Etihad? Ez az egyik legdinamikusabb vállalat a világon, a filozófiánk nem csak az, hogy elszállítsuk a vendégeinket (így hívjuk az utasainkat) A pontból B-be, hanem, hogy egy igazi élményt nyújtsunk nekik, remélve, hogy legközelebb is minket választanak. Az Etihad, olyan szolgáltatásokat kínál, amelyeket csak nehezen találnának máshol. A turista osztályon van dada, aki igyekszik megkönnyíteni a gyerekekkel való utazást. És a nagy büszkeségünk, a Residence, amely az egyetlen 3-szobás lakás a levegőben – nappali, hálószoba, fürdőszoba és egy inas áll a vendégek rendelkezésére. A Perzsa-öbölben lévő légitársaságok közt nagy a versenygés, nem könnyű egymást felülmúlniuk. És be kell vallanom, mégis csak nő vagyok, és nagyon tetszett az egyenruhájuk.

img_20160914_203231

  • Milyen feltételeket kellett teljesítened, hogy megkapd az állást?

Kiváló angoltudás, valamint a magasság. Sajnos nagyon alacsony vagyok, és a 210 cm (kinyújtott karral) számomra elérhetetlen volt. Tartottam magam a mottómhoz, miszerint ha valamit nagyon akarunk, akkor azt elérjük. Ezért, otthon húztunk egy vonalat és több, mint fél éven keresztül nyújtottam. Lehet, hogy viccesen hangzik, de e nélkül ma nem lennék itt. És azzal a tudattal, hogy csak 1 centiméter választott el az álmomtól, na azzal nem tudnék együtt élni.

img_20160718_192625

  • Milyen volt az interjú?

Hosszú és stresszes. Az első körre online került sor, elküldtem a jelentkezésemet, fényképeimet és pár nap múlva már megjött a meghívó. Az interjúra egészen Londonig utaztam. Emlékszem, amikor a hotelben megláttam 170 jelentkezőt, rögtön sarkon akartam fordulni. Nem hittem volna, hogy annyi ember közül engem is kiválasztanak. Egész nap csoportos tevékenységekben volt részünk, valamint egy angol tesztre is sor került. Ez volt talán a legstresszesebb nap az életemben, mert a csontjaiban éreztem, vagy most, vagy soha.

abu-dhabi-2

abu-dhabi-3

  • Milyenek voltak a kezdetek?

Elég nehezen rázódtam bele. Egy 6 hetes tréningben volt részünk pokoli 50 fokos melegben, reggel fél 5-kor keltünk és esténkét egy 2000 oldalas kézikönyvből tanultunk. Az első repülések során egy kicsit a háttérbe húzódtam, nem akartam útban lenni. Annak ellenére, hogy tudtam mire vállalkozom, néha teljesen ledöbbentem milyen nehéz is ez a szakma. Emberekkel dolgozni a világ szinte minden pontjáról acél idegeket és végtelen türelmet igényel.

abu-dhabi-7

 

Processed with VSCO with a5 preset

  • Hogyan néz ki a munkanapod?

Ezt nem lehet ennyire általánosítani, minden napom más. Van, amikor reggel 3-kor kelek, máskor éjszaka 11-kor indulok munkába. Van, amikor 40 percet repülök Katarba, máskor 14 órát Sydneybe. A rutinos munkanap nagyon messze áll ettől. Ugyanúgy a hétvégék, ünnepnapok, péntekek, karácsony, szülinapok. Minden mellékes. Néha elgondolkodom milyen jó lenne mindennap reggel hatkor kelni, ugyanazzal a villamossal munkába indulni, ugyanabba az irodába és ugyanazokkal az emberekkel dolgozni. De azt is tudom, hogy egy hónapon belül megunnám.

kuala-lumpur-2

kuala-lumpur

  • Mi a munkád legrosszabb része?

A kiismeretlenség. Minden hónapban változnak a járatok menetrendjei, néha úgynevezett standby-ink vannak, ami azt jelenti, hogy várod, mikor csörren meg a telefon és hova küldenek. Egyszer épp a barátaim után mentem volna, két órával később már a Tokióba tartó repülőn ültem. Valamint, nehéz távol lenni a családomtól, a barátaimtól, csak nagyon ritkán sikerül szlovákul beszélnem. Ezt azzal kompenzálom, hogy az itteni barátaimat tanítom szlovákul. Több kevesebb sikerrel.

sydney

sydney-2

  • Ellenkezőleg, mit élvezel a legjobban?

Nehéz kivenni belőle egy dolgot. Teljes egészében ezt a szokatlan életmódot. Új emberek megismerése nagy részét teszi ki a munkámnak, kevesen tudják, hogy majdnem minden járaton új kollégák várnak. Mindenki, aki ismer tudja, hogy mennyire beszédes vagyok és ha időm engedi, akkor szeretek beszélgetni a fedélzeten. Nagyon aranyos, amikor a repülés végén megállítanak és megjegyzik, hogy csak hála nekem élték túl ezt a végtelen repülést. Az utazás messze a legjobb ebben a munkában. Látni azokat a helyeket, amelyeket azelőtt csak képeken, na, az megfizethetetlen.

paris-2

paris

seoul-1

seoul-2

  • Mit tanácsolnál azoknak, akik egy nap légiutas -kísérővé szeretnének válni?

Mivel fordítás és tolmács szakon végeztem, csak egyet mondhatok, tanuljatok nyelveket. Akármilyeneket. Ma anélkül egy lépést sem tudtok tenni. Valamint, jó ha az ember egy kicsit felkészül a munkát illetően is, sokan úgy hiszik, hogy elég szépen mosolyogni az egyenruhában. Majd a végén hidegzuhanyként hat rájuk a valóság. Amikor 39 ezer láb magasan, hozzánk szalad a takarító brigád, hogy muszáj kitisztítani az illemhelyeket, vagy az orvos, aki épp igyekszik segíteni egy utason, aki épp rosszul lett. Mi vagyunk a pilóták szemei és fülei a fedélzeten, valamint pincérek, dadák, tűzöltők, bartenderek. Egyszerűen mindenek.

seoul-3

tokyo

  • Féltél már valaha repülés közben?

Hála Istennek, nem. A turbulenciákat szinte minden repülés alatt érzékelünk. De nem kell félni, ezekről a pilóták mindig előre tudnak. Számunkra a biztonság az első. És hát aminek meg kell történnie, az meg is fog.

  • A legjobb/legkellemesebb élményed?

Utazásaim során sok jó élménnyel lettem gazdagabb. De van egy amit soha nem felejtek el, a nap, amikor megkaptuk az egyenruhákat. Csak akkor jutott el igazán, hogy hová is jutottam el és hogy teljesítettem a gyerekkori álmomat. Muszáj bevallanom, hogy ezen a napon nagyon elérzékenyültem.

  • Hová szeretsz a legjobban repülni?

Európába. Haza. Legyek Írországban, Franciaországban, Németországban – a levegő tiszta, a fű, ami a sivatagban nem igazán nő, gyönyörű zöld. Olyankor nagyon nyugodt vagyok és otthon érzem magam.

abu-dhabi-4

  • Hogyan érzed magad Abu Dhabiban? Hogyan viselkednek a nőkkel? Érzékelsz valamilyen különbségeket?

Remekül. Bár nyáron az időjárás maga a pokol, de én nem tudok vele betelni. A nap gyermeke vagyok. Mindenki azt mondta, hogy majd meglátod mennyire fog hiányozni a tél. Várom, várom, hogy már mikor kezd el, de egyenlőre egyetlen porcikám se kívánja. Visszatérve a kérdésedhez, sokan azt gondolják, hogy az Egyesült Arab Emírségek fővárosa Dubai, de nem, hanem Abu Dhabi. Hihetetlenül modern, gyönyörű város és a lakosok 80%-a bevándorló. Ennek ellenére megtartotta hagyományos arcát is, végtére az Emirátusok moszlim ország. A legtöbb helyi nő abajat visel, amely drága ruhákat rejt és szinte mindegyikük tökéletesen van kisminkelve. A férfiak szintén hagyományos kandurat viselnek. Annak ellenére, hogy mi külföldiek nem így öltözködünk, még soha nem kaptam negatív reakciót. A férfiak nagyon kedvesek, gentlemanek. Soha nem éreztem úgy, hogy kevesebbre tartanának a nemem miatt. Alkalmazkodni kell a helyi szokásokhoz, tiszteletben tartani a kultúrájukat és meg kell próbálni megérteni őket. Abu Dhabiban sokkal biztonságosabban érzem magam, mint az éjszakai Pozsonyban. Az emberek kedvesek és segítőkészek. Ha valamit megtanultam, az az, hogy a végén úgy is mindegy ki melyik országból származik, mert egyformák vagyunk.

manila

maldives-1

lagos

abu-dhabi-5

abu-dhabi-6

Képek forrása: Petra A. Minden jog fenntartva.

 


Különleges kedvezmények olvasóink számára!

  • 7 000 Ft engedmény repülőjegyeinkből - Töltsd le az új alkalmazásunkat (androidos okostelefonnal és iPhone-nal egyaránt kompatibilis).. Válaszd ki a repülőjegyed az akciós repjegyek kínálatából vagy kattints át a foglalásra közvetlenül valamelyik cikkből – természetesen az alkalmazásunkon keresztül. A foglalás fizetés lépésben másold be a SPOROLJ kedvezménykódot, és 7 000 Ft-tal olcsóbban foglalhatsz!
  • Autóbusz a reptérre? Mi a Flixbus járatait ajánljuk! ingyenes Wi-Fi, légkondi, megálló közvetlenül a repülőtéri terminál mellett. Budapest – Bécs útvonalon napi hatszor közlekednek.
  • Autóbérlés a Pelikan.hu oldalon! Válaszd ki a kívánt úti célt, hasonlítsd össze az árakat, majd válassz egy kocsit. A megrendelt autót máris felveheted a reptéren. Bizony, barátok vagyunk a Rentalcars.com-mal.
Kérjük, értékelje ezt a cikket.
Kattintson a megjegyzésre

"Boldogságot pénzért venni nem lehet, de repülőjegyet igen, és az már majdnem ugyanaz." Az utazásba gyorsan beleszerettem, még talán gyerekkoromban, majd az egyetemi tanulmányaim során a Repjegykirály csapatában találtam magam. Ha időm engedi, imádok új helyeket felfedezni, de számomra Olaszország a legnagyobb szerelem, ahova mindig nagy lelkesedéssel térek vissza.

To Top