Connect with us

Magazin

Egy hétvége bolognai főhadiszállással – élménybeszámoló

Gyere velem Bolognába! Egy rövid kikapcsolódásra vágysz, nem akarsz messzire menni, de már meguntad a belföldi utakat? Egy cipőben járunk. Elmondom én merre töltöttem a hétvégém. Bár az én repjegy vásárlásom elég hirtelen ötlet volt, megmutatom, te mire figyelj az utazáskor!

Az én utazásom a pozsonyi reptérről indult, de oldalunkon több kedvező repjegyet találhatsz akár budapesti indulással is.

1. nap – Bologna

Érkezés után, a belvárosba jutáshoz két lehetőségünk van:

• Marconi Express vonat – reggel 5:40-től egészen éjfélig közlekedik a repülőtér és a vasútállomás között. 7 percenként indulnak a járatok, és egy jegy 9.20 € (nagyjából 3 500 Ft) kerül.
  • Taxi – bár alapvetően próbálom mindig elkerülni a taxizást turistaként, a bolognai sofőrökben kellemesen csalódtam. Esetemben előre megtudták mondani a menetdíj összegét, sőt a végén lefelé kerekítették azt – a borravaló témáról még később mesélek. Történethez az is hozzátartozik, hogy nem minden esetben beszéltek angolul, de szerencsére mindig találtam magamnak egy gyors helyi tolmácsot és gondmentesen eljutottam a célállomásomra.

Irány felfedezni a várost!

A legfontosabb látnivalók közé sorolható a Piazza Maggiore, amely Bologna központi tere megannyi híres épülettel: Sts. Palazzo dei Notai, Palazzo d’Accursio, Palazzo del Podestà, Palazzo dei Bianchi. A gigantikus Basilica di San Petronio Bologna legnagyobb, és legjelentősebb temploma. FONTOS amennyiben szeretnél feljutni az Asinelli torony tetejére, foglalj előre időpontot, nehogy meglepetés érjen. A tetőre 498 lépcső vezet fel – +/- lehet párat lehet elszámoltam, és a jegyára 5 euró.

A sok séta után jöhet a jutalom. Gyerünk enni! Bár azt gondolnánk Bolognabán az általunk ismert bolognai spagetti lesz a fő gasztronómiai attrakció, de tévedünk, itt tagliatellet fogyaszthatunk bolognai ragúval. Ezenfelül, ahogy lentebb látható képem is bemutatja a város életében fontos szerepet játszik a tortellini. Ebéd után jöhet a desszert. Mindenkinek tiszta szívből ajánlom a Venchi fagyizót, a csokifolyamba mártot ostályával és finom krémes fagyijaival.

Egy kis érdekesség. Tudjátok, miért van annyi boltíves épület a városban? Mert amennyiben ilyet építettek a lakosok és rendben tartották azt, mentesültek az adófizetés alól. Persze a méret is lényeg volt, a boltív alatt át kellett férnie egy lovon ülő férfinak.

2. nap – A Medici ház nyomában Firenzébe utaztam

Firenze könnyen megközelíthető Flixbusszal. Az út összesen 1 óra 20 percet vesz igénybe, és nagyjából 20 euróba kerül. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de szerintem az olaszok elég lazán kezelik az indulási időket. Érdemes mindenképp a tervezett indulás előtt legalább 15 perccel már a buszmegállóban lenni, nehogy az orrunk előtt menjen el a busz.

A buszmegállóból villamossal lehetséges bejutni a belvárosba, az egyirányú jegy 1,5 €. A belvárosban kószálva szinte arcul csapott a firenzei dóm nagysága. Jobb tudni, hogy a dóm vasárnaponként nem látogatható, és a jegyeket itt is érdemes előre megvásárolni. Mivel sajnos én ezzel nem számoltam előre így csak kívülről jártam körbe párszor az épületet, megjegyeznem ez is igénybe vett egy órát.

Ezután tovább barangoltam a Piazza della Signoria felé, valamint útba ejtettem a híres Dante Alighieri házát. Van valami furcsa abban, hogy akit egykor elüldöztek szülővárásból, most emléktáblával dicsőítik.

Miután szemügyre vettem a Palazzo Vecchio csodálatos és momentális épületét, tovább indultam az Uffizi galéria felé. Köszöntöttem kedvelt, vagy épp annyira nem kedvelt művészeim.

A galéria épületei közt áthaladva, az Arno folyóhoz jutunk, ahonnét megcsodálhatjuk a Ponte Vecchiot. Ma túlnyomórészt ékszerüzletek portékáiból vásárolhatunk. A Ponte Vecchiot, nevezhétnénk a Szerencse hídjának is, mivel 1944-ben Firenzén keresztül vonultak vissza a német katonák. A városban több száz épületet és hidat bombáztak le, kivéve az Öreg hidat.

Ponte Vecchio

Ezután helyi idegenvezetéssel, egy kis 1971-es 500 L Fiattal elrepültem megnézni Firenze legszebb panorámáját, amit a Piazzale Michelangelo-ról nyílik. Bár a lépcsősor teljesen tömve volt, oldalt az autóúton épp olyan szép a kilátás a városra.

Ha már én magam ajánlottam, ideje volt megnéznem a Garda tavat.

Bolognából vonattal Desenzanóba utaztam, az út Italoval 1 óra 20 percet vett igénybe és a retúrjegy 35.80 € került. A bolognai vonatállomás hatalmas, azonban nagyon jól szervezett, az elektronikus kijelzőkön még az is látható, hogy az egyes kupék a peron mely részéhez fognak érkezni. Így nem kell futkosni és keresni mikor a vonat megáll. Ezenfelül bár a legolcsóbb jegyet vásároltam, a vonat kényelme meghaladta az egyes légitársaságok által nyújtottakat.

Desenzanóból shuttle busszal Sirmioneba indultam. A buszjegy a vonatállomás büféjében vásárolható meg 1,8 €-ért. Járat óránként indul, és 20 percet vesz igénybe az út.

Sirmione engem teljesen elvarázsolt, a kis utcáival, kézműves boltjaival és persze a kihagyhatatlan Scaligeri várral. A vár belépő 6 euróba kerül, bár maga az épület nem nagy, szerintem érdemes bejárni. Az erődítmény három fala mélyen benyúlik a tóba, így hoztak létre egy védett öblöt a tavi flotta számára.

Középkori vár nem létezhet saját kísértet nélkül, ez nincs másként Sirmione várával sem. A legenda szerint az elmúlt évszázadok alatt sokan láttak egy feketébe öltözött lovagot átsuhanni a Scaligeri erőd falain a sötét viharos éjszakákon.

Fontos tipp! Senki ne essen az én hibámba, bármilyen csábító a kristálytiszta tó partján elmajszolni a reggeli croissantunkat, a sirályok elég szemfülesek és harciasak. Esküszöm az életemért menekültem.

A vissza vezető úton még közelebbről megnéztem a Desenzanóban található kis romantikus világítótornyot. Pontosabb leírást a tóról a következő linken találsz.

Negyedik napomon már csak a hazaút várt rám. Ígértem még azonban, hogy mesélek kicsit az olaszok borravalóhoz történő hozzáállásáról. Mivel ez minden országban más és más, én mindig próbálok előre utána nézni az interneten. Itt minden információ 100 % betalált, az éttermek általában felszámolják a szerviz díjat és nem fogadják el a borravalót, csakis ha az asztalon hagyod távozáskor. A taxi sofőrök nem hogy nem fogadják el, még az árat is lekerekítik.

Összességében mindenkinek ajánlom ezt az utat, akár egy „solo travel” keretein belül. Mert a közbiztonság a turista áradat ellenére, teljesen jó. Csak lényeges, hogy előre foglaljuk a belépőjegyeink.

Különleges kedvezmények olvasóink számára!

• 7 000 Ft engedmény repülőjegyeinkből - Töltsd le az új alkalmazásunkat (androidos okostelefonnal és iPhone-nal egyaránt kompatibilis).. Válaszd ki a repülőjegyed az akciós repjegyek kínálatából vagy kattints át a foglalásra közvetlenül valamelyik cikkből – természetesen az alkalmazásunkon keresztül. A foglalás fizetés lépésben másold be a SPOROLJ kedvezménykódot, és 7 000 Ft-tal olcsóbban foglalhatsz!
  • Autóbusz a reptérre? Mi a Flixbus járatait ajánljuk! ingyenes Wi-Fi, légkondi, megálló közvetlenül a repülőtéri terminál mellett. Budapest – Bécs útvonalon napi hatszor közlekednek.
  • Autóbérlés a Pelikan.hu oldalon! Válaszd ki a kívánt úti célt, hasonlítsd össze az árakat, majd válassz egy kocsit. A megrendelt autót máris felveheted a reptéren. Bizony, barátok vagyunk a Rentalcars.com-mal.